Producenci
Hit dnia

Witaminy ADEK pomagają zapewnić organizmowi prawidłowe funkcjonowanie. Dzięki nim można także zaobserwować wiele korzystnych zmian w swoim wyglądzie. Suplementy diety z witaminami ADEK są dedykowane osobom, które chcą wzmocnić swoją odporność, poprawić wzrok, mieć zdrowe kości i zęby oraz zapewnić skórze i włosom elastyczność. Witaminy te działają przeciwzapalnie i przeciwzakrzepowo. Ich niedobór może prowadzić do cukrzycy, osteoporozy i przedwczesnego starzenia się skóry. Aby dostarczyć witaminy A D E i K w odpowiednich proporcjach, warto korzystać z suplementów diety.

Popularne:

[product id="75, 205"]

KATEGORIE:

ForMeds BICAPS® ADEK 60 kaps. ForMeds BICAPS® ADEK 60 kaps.
Producent: ForMeds
Cena: 79,99 zł
szt.
zobacz więcej
MYVITA Witamina ADEK FORTE 30 ml MYVITA Witamina ADEK FORTE 30 ml
Producent: MyVita
Cena: 68,99 zł
szt.
zobacz więcej
  • NOWOŚĆ!
  • NOWOŚĆ!

Witamina ADEK

Każdy z nas potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania całego spektrum witamin i minerałów. W przeciwnym razie nasze zdrowie zacznie coraz bardziej podupadać, pojawią się różne niedobory żywieniowe i wielorakie jednostki chorobowe. Witaminy mogą rozpuszczać się w wodzie lub wyłącznie w tłuszczu – w przypadku tych drugich chodzi o witaminy ADEK. Odgrywają one niezwykle ważną rolę, uczestniczą w wielorakich procesach zachodzących w organizmie, dlatego należy zadbać o ich odpowiednią ilość w diecie. Czasem nie ma jednak możliwości pokrycia dobowego zapotrzebowania na ADEK witaminy, dlatego warto pomyśleć nad ich suplementacją.

Witamina ADEK niezbędna każdemu z nas – sięgnij po kompleks witamin rozpuszczalnych w tłuszczach

Nie bez powodu mówi się o tym, aby spożywać świeże warzywa i owoce, bo to właśnie w nich skrywa się spektrum witamin. Oczywiście znajdziemy je także w produktach odzwierzęcych, orzechach, pestkach, szczególnie te rozpuszczalne w tłuszczach. Potrzebujemy wszystkich witamin w mniejszych lub większych ilościach, ale na szczególną uwagę zasługują A, D,E i K. Regulują one szereg procesów zachodzących w organizmie, wspierają wielorakie reakcje chemiczne. W przeciwieństwie do witamin rozpuszczalnych w wodzie, są one magazynowane w organizmie – ich nadmiar nie zostanie wydalony z moczem, ale może kumulować się w tkankach.

Istotne będzie wobec tego to, aby zachować dużą ostrożność w przypadku suplementów diety. Należy po nie sięgać wtedy, gdy nie jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi optymalnej dawki witamin rozpuszczalnych w tłuszczach z pożywienia. Warto też od razu podkreślić, że to właśnie witaminy zawarte pokarmie są najlepiej przyswajane przez organizm. Jeśli już decydujemy się na suplementację, to należy poszukać dobrej jakości preparatu, sprawdzonej marki, cieszącej się dobrymi opiniami. Istotne będzie także to, aby dokładnie czytać skład i unikać tego bazującego na sztucznych komponentach. Im więcej niepotrzebnych składników o enigmatycznie brzmiących nazwach, tym gorzej.

Godna polecenia będzie witamina ADEK Aliness. Skład tego produktu jest optymalny, nie trzeba martwić się o żadne nadmiary witamin, jeśli będziemy stosować się do zaleceń producenta i nie przekraczać ustalonej dawki dziennej. Tak naprawdę to nie potrzebujemy zbyt wielu witamin – istotne będzie ich właściwe, stałe stężenie w krwiobiegu. Nie sprawdzi się w ich przypadku zasada – więcej znaczy lepiej. Jest wręcz przeciwnie i nieprzemyślaną suplementacją można uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego.

Najlepszym rozwiązaniem będzie przed sięgnięciem po jakikolwiek preparat wykonanie podstawowych badań i ustalenie wspólnie z lekarzem/dietetykiem suplementacji. Mamy wtedy pewność co do tego, że dostarczymy organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje i to w odpowiedniej ilości. Zawsze lepiej zapobiegać, niż leczyć, dlatego tak ważne jest uzupełnienie ewentualnych niedoborów witaminowych.

Witaminy dla dzieci i rosłych – ile i jak przyjmować?

Wszędzie mówi się o tym, że potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania witamin, ale pojawia się pytanie, ile i jak brać, aby uzyskać pożądane efekty. Warto od razu podkreślić, że tak naprawdę nie ma jednej konkretnej dawki dla wszystkich, bo każdy z nas jest inny, ma indywidualne potrzeby. Nie ma przecież dwóch identycznych organizmów, dlatego można kierować się wyłącznie szacowanymi normami dla ogółu populacji – właśnie dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby wybranie się do specjalisty, który na podstawie wywiadu i wyników badań ustali optymalne zapotrzebowanie na poszczególne witaminy.

Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku dorosłych niż dzieci, osób niskich, wysokich, otyłych, z nadwagą lub zmagających się z różnymi jednostkami chorobowymi. Prowadzony przez nas styl życia, sposób odżywiania się, aktywność fizyczna, pora roku, kontakt z toksynami itd. – wszystkie te czynniki mają wpływ na to, ile nasz organizm zużywa i potrzebuje konkretnych składników odżywczych, łącznie z witaminami.

Witaminy dostępne są w różnych formach – mogą być w pokarmach, kroplach, kapsułkach, tabletkach. W przypadku jedzenia ryzyko przedawkowania jest zdecydowanie mniejsze niż przy suplemencie, dlatego zawsze trzeba mieć na uwadze dawkę i nie przekraczać tej zalecanej przez producenta.

Sprawdź naturalne preparaty z witaminami ADEK
  • Przyjmuje się, że potrzebujemy dziennej dawki witaminy A od 400 do 900 mcq – zapotrzebowanie rośnie wraz z wiekiem.
  • Podobnie wygląda to w przypadku witaminy D, gdzie dorośli i seniorzy mają zwiększone zapotrzebowanie na tę witaminę. Rekomendowane dawki rozpoczynają się od noworodków, a kończą na osobach powyżej 75. roku życia, wynoszą od 400 do 4000 IU na dobę. Im więcej przebywamy na słońcu i wystawiamy swoją skórę na działanie promieniowania słonecznego, tym dostarczamy sobie więcej witaminy D.
  • Zapotrzebowanie na witaminę E również jest zależne od płci i wieku – ustalone dzienne dawki dla dzieci wynoszą 6 mg na dobę, 8-10 mg w przypadku dorosłych, od 20 do aż 50 mg po 75. roku życia.
  • Zalecaną dzienną dawką witaminy K dla dorosłych mężczyzn jest 120 mcq i 90 mcq dla kobiet. W przypadku dzieci wygląda to następująco: 1 µg witaminy na 1 kg masy ciała.

Witamina A

Każda witamina ma inne właściwości, działanie i zastosowanie, odgrywa konkretną rolę. Jeśli w naszym organizmie zabrakłoby witaminy A, doszłoby na początku do pogorszenia wzroku, a następnie nawet do jego utraty przy postępującym deficycie. Charakterystyczne jest wystąpienie kurzej ślepoty, czyli niedowidzenia po zmroku. Najprawdopodobniej świadczy to właśnie o niedoborze witaminy A. Bierze ona też udział w syntezie białek i przemianach tłuszczów.

Uczestniczy w procesach związanych ze wzrostem i regeneracją, wykazuje działanie antynowotworowe. Nie tylko zapobiega powstawaniu zmian nowotworowych, ale też hamuje proces namnażania się zmutowanych komórek. Po witaminę A sięga się także w kosmetyce ze względu na jej cenne właściwości – stymulacja odnowy naskórka, ochrona skóry przed nadmierną utratą wody, pobudzanie produkcji włókien kolagenowych i elastyny. Witamina A stoi na straży młodego wyglądu, spłyca zmarszczki, niweluje przebarwienia, działa przeciwstarzeniowo. To właśnie dzięki niej nasza skóra pozostaje dobrze nawilżona, jędrna i sprężysta.

Chroni również przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, łącznie z promieniowaniem słonecznym, zmniejszając ryzyko wystąpienia poparzeń. Znajdziemy ją w przeróżnych kosmetykach – zarówno tych przeznaczonych do pielęgnacji skóry, jak i włosów. Jest to witamina niezbędna do utrzymania prawidłowego metabolizmu żelaza i stanu błon śluzowych. Wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, pomaga zachować zdrową skórę.

Jakie są skutki niedoboru witaminy A?

W przypadku osób z niedoborami witaminy A charakterystyczne jest wystąpienie szorstkości skóry, przede wszystkim na łokciach, kolanach, ramionach i udach. Kolejnym objawem będzie pogorszone widzenie o zmierzchu i suchość gałki ocznej. Do symptomów niedoboru witaminy A zalicza się zwiększoną podatność na infekcje, zahamowanie wzrostu u dzieci, zaburzenia układu nerwowego.

Konsekwencje nadmiaru witaminy A w organizmie

Przy nadmiarze witaminy A może dojść do wystąpienia nieprzyjemnych objawów w postaci drażliwości, problemów ze strony żołądka i jelit, powiększenia wątroby i śledziony, bólów głowy, światłowstrętu, wzmożonego wypadania włosów, zmian barwnikowych skóry i jej świądu, drgawek.

Witamina D

Witamina D kojarzona jest z odpornością, osteoporozą i krzywicą, ale jej rola w organizmie jest zdecydowanie większa, niż mogłoby się nam to wydawać. Za nadrzędną funkcję uznaje się wspomaganie wchłaniania i prawidłowego wykorzystywania pierwiastków takich jak wapń i fosfor, które są niezbędnymi elementami w przypadku układu kostnego i zębów. Odpowiada ona za utrzymanie właściwego stężenia tych pierwiastków we krwi. Potrzebna jest do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i mięśniowego. Okazuje się, że chroni także przed rozwojem chorób nowotworowych i innych schorzeń o podłożu immunologicznym.

Zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób neurodegeneracyjnych i zaburzeń na tle psychicznym. Osoby z prawidłowym stężeniem witaminy D w krwi są mniej narażone na nadciśnienie i choroby serca, mają też prawidłowy poziom cholesterolu we krwi. Jest ona niezbędna do optymalnego funkcjonowania komórek trzustkowych, wobec czego może zapobiegać rozwojowi cukrzycy. Stoi na straży sprawnie działającego systemu immunologicznego – przekłada się to na mniejszą podatność na infekcje bakteryjne i wirusowe. Witamina D nie tylko chroni przed przeziębieniem, ale też łagodzi towarzyszące mu objawy i przyspiesza powrót do zdrowia.

Pomaga również w alergii i astmie ze względu na swoje silne działanie przeciwzapalne i przeciwalergiczne. Okazuje się, że może pomóc zapobiec stanom depresyjnym i uczuciu otępienia umysłowego. Chroni także skórę przed poparzeniami słonecznymi i wspomaga proces odchudzania, przyspiesza spalanie nadprogramowej tkanki tłuszczowej.

Czym objawia się niedobór witaminy D?

Na niedobór witaminy D w organizmie mogą wskazywać bóle kości i mięśni, szybkie męczenie się, problemy ze snem i bezsenność, biegunka, schorzenia dotyczące przyzębia, nadciśnienie, nadwaga, spadek odporności. Do typowych objawów zaliczają się także problemy z apetytem, osłabienie organizmu, wrażenie bolącej skóry.

Deficyt witaminy D zwiększa ryzyko złamań, skrzywień i zwyrodnień układu kostnego. Pojawiają się zaburzenia w układzie nerwowym i pogorszenie słuchu, wypadanie zębów, choroby z autoagresji i nowotworowe, przyspieszenie starzenia, osteoporoza, ogniska zapalne skóry.

Po czym poznamy nadmiar witaminy D?

Do nadmiaru witaminy D dochodzi bardzo rzadko i jest to możliwe wyłącznie w przypadku długotrwałej suplementacji dużymi dawkami dobowymi. Jeśli tak się stanie, wystąpią nudności i wymioty, bóle głowy i oczu, nadpobudliwość, drgawki, świąd skóry, wzmożone pocenie się, upośledzona praca mózgu. Dojdzie do powiększenia śledziony i wątroby, pojawi się nadmierne pragnienie i ogólne osłabienie organizmu. Problemem staną się zaparcia, brak apetytu, zły nastrój, uczucie otępienia, wzmożone oddawanie moczu. Długotrwałe nadmiary tej witaminy w organizmie grożą zaburzeniami pracy mięśnia sercowego, kamicą nerkową i pęcherzyka żółciowego, odkładaniem się złogów wapniowych w tętnicach.

Witamina ADEK- zamów online

Witamina E

Witamina E to jeden z silnych przeciwutleniaczy, który stoi na straży młodego wyglądu. Posiada działanie antyoksydacyjne, chroni komórki przed uszkodzeniami na skutek działania wolnych rodników. To właśnie ta witamina uczestniczy w procesach związanych z krzepnięciem krwi, odpowiada za właściwą przepuszczalność błon komórkowych, przeciwdziała zakrzepom. Chroni również erytrocyty, ma wpływ na wydolność mięśniową i jakość nasienia męskiego. Jest niezbędna do zachowania dobrego widzenia.

Niedobór witaminy E objawia się zmęczeniem, niedokrwistością, rogowaceniem i starzeniem się skóry, zaburzeniami układu nerwowego, niszczeniem włókien mięśniowych i ich bolesnością, problemem z kośćcem i zębami. Trudno przedawkować ją z pożywienia, ale przy dużych i długotrwale przyjmowanych dawkach w formie suplementu może dojść do osłabienia mięśni, bólów głowy, zmęczenia, problemów jelitowych i pogorszenia widzenia.

Witamina K

Witamina K jest niezbędna do prawidłowego krzepnięcia krwi, potrzebna do zachowania zdrowych kości i sprawnie funkcjonującego układu krążenia. Przy jej niedoborach pojawiają się skłonności do krwotoków i siniaków, kości ulegają osłabieniu i zwiększa się ryzyko rozwoju osteoporozy. Charakterystyczne jest także wystąpienie zapalenia jelit i biegunek, słabe gojenie się ran, anemia, wzmożona potliwość.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl