Producenci
Hit dnia

Kwercetyna zaliczana jest do flawonoidów – roślinnych związków aktywnych, które wykazują pozytywny wpływ na zdrowie. Występuje w owocach, warzywach, ziołach. Zmniejsza ryzyko zawału serca, przeciwdziała miażdżycy i zakrzepom, uszczelnia naczynia krwionośne. Ma działanie przeciwzapalne, przeciwalergiczne i przeciwwirusowe. Ze względu na silne właściwości przeciwutleniające chroni przed stresem oksydacyjnym wywołanym przez wolne rodniki, a przez to wykazuje działanie przeciwnowotworowe. Uzupełnij swoją dietę o naturalne suplementy z kwercetyną dostępne w naszym sklepie!

KATEGORIE:

ALINESS Naturalna Kwercetyna 250 mg 100 kaps.

ALINESS Naturalna Kwercetyna 250 mg 100 kaps.
ALINESS Naturalna Kwercetyna 250 mg 100 kaps.

Kwercetyna Aliness to produkt pochodzenia roślinnego, w 100% naturalny. Ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka. Nie zawiera żadnych składników odzwierzęcych, dzięki czemu stanowi produkt odpowiedni dla wegan.

Dostępność: duża ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 49,90 zł
szt.

Dr Jacobs Kwercetyna Fosfolipidy 60 kaps.

Dr Jacobs Kwercetyna Fosfolipidy 60 kaps.
Dr Jacobs Kwercetyna Fosfolipidy 60 kaps.

Kwercetyna Fosfolipidy Dr Jacob's wykazuje działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne oraz przeciwhistaminowe. Uszczelnia naczynia krwionośne, co jest ważne w przypadku żylaków lub kruchości naczyń. Przeciwdziała zlepianiu się płytek krwi.

Dostępność: ostatnie sztuki

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 129,00 zł
szt.

ForMeds BICAPS® Quercetin + 60 kaps.

ForMeds BICAPS® Quercetin + 60 kaps.
ForMeds BICAPS® Quercetin + 60 kaps.

Kwercetyna ForMeds BICAPS® to połączenie kwercetyny z perełkowca japońskiego i pokrzywy zwyczajnej z witaminami C, D oraz wysoko przyswajalnym wapniem (cytrynian). Wspiera m.in. funkcjonowanie układu odpornościowego.

Dostępność: ostatnie sztuki

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 31,49 zł 44,99 zł
szt.
  • -30%

Kwercetyna jest jednym z najsilniejszych antyoksydantów, który występuje w roślinach. Jakie są jej naturalne źródła w pożywieniu? Kiedy warto ją suplementować? Jak wybrać najlepszy preparat z kwercetyną?

Co to jest?

Kwercetyna to związek zaliczany do grupy flawonoli – podgrupy flawonoidów o działaniu przeciwutleniającym i przeciwzapalnym. Występuje w wielu roślinach jako ich naturalny barwnik i chroni je przed szkodliwym wpływem promieniowania UV. Ma formę glikozydu kwercetyny lub postać wolną.

Nazwa związku wywodzi się od łacińskiego „quercetum”, co tłumaczone jest jako „las dębowy”. Wynika ona z faktu, że kwercetyna występuje również w korze dębu, z której doszło do jej wyizolowania w XIX wieku.

Występowanie

Kwercetyna jest flawonoidem znajdującym się w wielu roślinach. Gdzie występuje w największych ilościach?

Źródła kwercetyny w jedzeniu na 100 g:

  • Kapary surowe – 234 mg,
  • Kapary konserwowe – 173 mg,
  • Lubczyk ogrodowy – 170 mg,
  • Kasza gryczana – 90 mg,
  • Liście rzodkiewki – 70 mg,
  • Koperek – 55 mg,
  • Kolendra – 53 mg,
  • Czerwona cebula – 32 mg,
  • Jarmuż – 23 mg,
  • Aronia – 19 mg,
  • Borówka – 18 mg,
  • Żurawina – 15 mg,
  • Ciemne odmiany śliwek – 12 mg.

Ponadto kwercetyna znajduje się w wielu innych produktach, między innymi w perełkowcu japońskim, zielonej herbacie, pomidorach, czerwonej kapuście, ciemnych winogronach, estragonie, nasionach czarnuszki siewnej, sokach owocowych, miodzie i pyłku kwiatowym.

Kwercetyna dostępna jest także w formie suplementów diety – kapsułek i tabletek zawierających związek pozyskiwany ze źródeł naturalnych. W sprzedaży można znaleźć szeroką gamę suplementów zawierających wyłącznie samą kwercetynę oraz dodatkowe związki, między innymi wapń.

Właściwości

Kwercetyna pod względem swoich właściwości jest naturalnym przeciwutleniaczem i barwnikiem występującym w roślinach. Ma postać bezwonnych, żółtych, igiełkowatych kryształów.

Badania naukowe wykazały, że dieta bogata we flawonoidy, w tym w kwercetynę, zmniejsza ryzyko poważnych chorób, które mogą dotykać człowieka na różnych etapach życia. Wynika to głównie z ich działania antyoksydacyjnego oraz przeciwzapalnego.

Właściwości kwercetyny:

  • Antyoksydacyjne – przeciwutleniające,
  • Przeciwzapalne,
  • Antynowotworowe,
  • Przeciwalergiczne,
  • Przeciwwirusowe,
  • Przeciwgrzybicze,
  • Neuroochronne,
  • Kardioochronne,
  • Przeciwmiażdżycowe,
  • Odchudzające.

Dzięki powyższym właściwościom kwercetyna uznawana jest za naturalny suplement diety, który wspomaga zdrowie. Podobnie jak inne flawonoidy ze względu na ich działanie jest uznawana za jeden ze sposobów zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, które dotykają dzisiaj wielu osób.

Zastosowanie

Kwercetyna jest związkiem o wszechstronnym działaniu, który wykazuje szerokie właściwości prozdrowotne. Właśnie dlatego jej odpowiednia ilość w diecie ma bardzo duże znaczenie, by przeciwdziałać poważnym dolegliwościom, a także wspierać ich kurację. Na co pomaga kwercetyna?

Działanie kwercetyny:

  • Stany zapalne – zapobiega powstawaniu cytokin prozapalnych, które powodują stany zapalne narządów. Zmniejsza istniejące już zapalenia i redukuje ryzyko tworzenia się nowych.
  • Nowotwory – wykazuje działanie antyproliferacyjne, czyli blokuje rozmnażanie się komórek nowotworowych. Ponadto wspomaga usuwanie uszkodzonych, nieprawidłowych komórek z organizmu. Dzięki tym właściwościom może wspomagać terapie nowotworowe, w tym chemioterapię.
  • Wysokie ciśnienie – ze względu na swoje właściwości kwercetyna pomaga w normowaniu wysokiego ciśnienia krwi, które sprzyja dolegliwościom jak zawał serca, udar mózgu.
  • Wysoki cholesterol – flawonoidy dbają o pracę układu krążenia poprzez zmniejszanie ilości cholesterolu we krwi. Regulacja gospodarki lipidowej pomaga w redukcji ryzyka miażdżycy naczyń krwionośnych, która stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia i życia.
  • Dolegliwości naczyniowe – kwercetyna powoduje uelastycznienie i wzmocnienie naczyń krwionośnych, dlatego redukuje ryzyko ich pękania, zwapniania. Rekomendowana jest także na żylaki kończyn dolnych i żylaki odbytu (hemoroidy).
  • Alergia – razem z solami wapnia wykazuje działanie przeciwalergiczne. Zmniejsza wydzielanie histaminy, dlatego redukuje ryzyko powstawania reakcji alergicznej na skutek kontaktu z alergenem.
  • Astma – przeciwalergiczne działanie kwercetyny powoduje, że ma ona również zastosowanie w leczeniu astmy.
  • Prostata – flawonoidy pomagają w zmniejszeniu dolegliwości towarzyszących zapaleniu prostaty, które dotyka wielu mężczyzn w podeszłym wieku.
  • Jelita – w medycynie alternatywnej kwercetyna stosowana jest jako sposób na uszczelnienie przeciekających jelit. Dzięki antyoksydacyjnym i przeciwzapalnym właściwościom wspomaga ich prawidłową pracę.
  • Wzrok – flawonoidy, w tym kwercetyna mają kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania oczu. Zmniejszając stres oksydacyjny, redukują ryzyko powstania chorób jak jaskra, zaćma, AMD – zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem.
  • Skóra, włosy i paznokcie – podobnie jak inne flawonoidy kwercetyna ma właściwości antyoksydacyjne, dlatego dba o urodę. Ma działanie przeciwstarzeniowe i poprawia kondycję skóry, między innymi zmniejsza trądzik. Ponadto wspomaga wzrost i stan włosów i paznokci.
  • Odchudzanie – dotychczas przeprowadzone badania wykazały, że za pomocą kwercetyny można redukować ilość tkanki tłuszczowej. Wspomaga ona lipolizę, czyli spalanie komórek tłuszczowych, a także hamuje ich tworzenie. Czy kwercetyna odchudza? Sama w sobie nie jest cudownym remedium na otyłość i nadwagę, ale może pomóc w redukcji nadmiaru kilogramów wspólnie ze zbilansowaną dietą i ruchem.
  • Infekcje wirusowe – kwercetyna hamuje aktywność wirusów opryszczki (HSV), grypy, polio, HIV i wścieklizny. Wiąże się z białkami płaszcza wirusa i zmniejsza ryzyko powstawania infekcji, a także wspiera ich leczenie.

Kwercetyna stosowana jest również w przemyśle jako naturalny barwnik dla tkanin – nadaje im kolor pomarańczowy, czerwonawy, brązowy, oliwkowy. Stosowana jest jako odczynnik w analizie chemicznej. Ponadto używana jest w niektórych kosmetykach jako przeciwutleniacz poprawiający kondycję skóry.

Sprawdź naturalne preparaty z kwercetyną

Jak przyjmować?

Kwercetynę najlepiej dostarczać do organizmu z pożywieniem, ale można również stosować suplementy diety zawierające ten związek.

Preparaty z kwercetyną dostępne są w różnych wariantach – jako monopreparaty, które zawierają wyłącznie ten związek, a także jako preparaty złożone, najczęściej z dodatkiem wapnia.

Wskazania

Dieta bogata we flawonoidy, w tym w kwercetynę pomaga w utrzymaniu zdrowia na lata. Dodatkowym wsparciem dla osób, które chciałyby zadbać o jej ilość w swoim organizmie, są suplementy. Kiedy warto zdecydować się na preparaty z kwercetyną?

Suplementacja kwercetyny – wskazania:

  • Dojrzały wiek,
  • Stany zapalne,
  • Nowotwory,
  • Choroby sercowo-naczyniowe,
  • Uczulenia,
  • Dolegliwości układu oddechowego,
  • Otyłość i nadwaga.

Dawkowanie

Dzienne spożycie kwercetyny z pożywieniem to najczęściej 20-40 mg dziennie. W suplementach diety ilość związku jest zróżnicowana i zwykle wynosi 50-500 mg.

Ile kwercetyny brać? Z powodu braku badań nie ustalono rekomendowanej dziennej dawki. Najczęściej zaleca się zażywanie 250-500 mg kwercetyny na dzień.

Dawka dla dzieci powinna być odpowiednio niższa, jednak ze względu na brak badań nie zaleca się stosowania suplementów z kwercetyną u najmłodszych.

Przeciwwskazania

Kwercetyna i zawierające ją suplementy są dobrze tolerowane i na ogół nie powodują powstawania skutków ubocznych.

Ze względu na brak badań preparaty z kwercetyną nie powinny być zażywane w ciąży oraz w trakcie karmienia piersią. Ewentualne stosowanie warto skonsultować z lekarzem.

Ostrożność w stosowaniu suplementów z kwercetyną powinny zachować też osoby z problemami z krzepliwością krwi i stosujące leki przeciwzakrzepowe, z bardzo wysokim ciśnieniem krwi oraz z zaburzeniami rytmu serca.

Nie zaleca się stosowania kwercetyny razem z innymi lekami i antybiotykami, ponieważ może ona spowodować zaburzenia ich wchłaniania.

Kwercetyna nie wchodzi w interakcję z tabletkami antykoncepcyjnymi.

Skutki uboczne

Prawidłowe stosowanie preparatów z kwercetyną nie wywołuje działań niepożądanych.

Zbyt wysokie dawkowanie suplementów może wywołać dolegliwości żołądkowo-jelitowe, między innymi ból brzucha, nudności, niestrawność, wymioty, biegunkę.

Czy kwercetyna uczula? Związek może spowodować reakcje uczuleniowe, jednak występują one bardzo rzadko. Wywołuje on wtedy dolegliwości podobne do przedawkowania.

Skutki uboczne stosowania suplementów mogą pojawić się również z powodu zawartych w nich pozostałych substancji, między innymi konserwantów, barwników i innych dodatków technologicznych.

Gdzie kupić?

Tabletki i kapsułki zawierające kwercetynę można zakupić w aptekach, zielarniach, sklepach oferujących produkty prozdrowotne. Najszerszy wybór preparatów z flawonoidami dostępny jest w sklepach internetowych.

Kwercetyna - zamów online

Cena

Za suplementy diety z kwercetyną należy zapłacić około 50 złotych za 100 kapsułek.

Jaka najlepsza?

W sprzedaży można znaleźć różne preparaty zawierające kwercetynę. Czym warto kierować się przy ich wyborze?

Najlepsza kwercetyna to taka, która ma naturalne pochodzenie, czyli pozyskiwana jest z roślin będących jej naturalnym źródłem. Większość suplementów dostępnych w sklepach zawiera związek pozyskiwany z perełkowca japońskiego, który jest bogaty w ten cenny składnik.

Dobry preparat nie powinien również zawierać zbędnych dodatków, na przykład sztucznych wypełniaczy, konserwantów, barwników oraz alergenów. Osoby na dietach wegetariańskich i wegańskich mogą wybrać suplement w formie kapsułek wege – bez żelatyny.

Wśród polecanych preparatów znajduje się Kwercetyna Aliness. Zawiera kwercetynę naturalnego pochodzenia z perełkowca japońskiego w dawce 250 mg w kapsułce. Zalecane dzienne dawkowanie to 250 mg. Kapsułkę należy popić szklanką wody. Suplement ALINESS nie zawiera sztucznych dodatków, konserwantów i barwników. Może być stosowany przez wegan i wegetarian.

Źródła:
1. Prozdrowotna rola kwercetyny obecnej w diecie człowieka, Agnieszka Kobylińska, Krystyna M. Janas, Postępy Higieny i Medycyny Doświadczalnej (online), 2015; 69: 51-6.
2. Kwercetyna – struktura, funkcje, zastosowanie kliniczne, Jan Mieszkowski, Alicja Pałys, Elżbieta Budzisz, Farmacja Polska, t. 67, nr 1 (2011), s. 18-23.
3. Quercetin with the potential effect on allergic diseases, Morteza Jafarinia, Mahnaz Sadat Hosseini, Neda kasiri, Niloofar Fazel, Farshid Fathi, Mazdak Ganjalikhani Hakemi, Nahid Eskandari, Allergy, Asthma & Clinical Immunology, 2020.
4. Mechanisms of Neuroprotection by Quercetin: Counteracting Oxidative Stress and More, Lucio G. Costa, Jacqueline M. Garrick, Pamela J. Roquè, Claudia Pellacani, Oxidative Medicine and Cellular Longevity, 2016.
5. Review of the biology of quercetin and related bioflavonoids, J.V. Formica, W. Regelson, Food and Chemical Toxicology, Volume 33, Issue 12, December 1995, 1061-1080.
6. Multitargeted cancer prevention by quercetin, Akira Murakamia, Hitoshi Ashidab, Junji Terao, Cancer Letters, Volume 269, Issue 2, 8 October 2008, 315-325.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl